چای سبز و مبارزه با سرطان

چای سبز و مبارزه با سرطان۲۳ خرداد ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

چای سبز نوشیدنی همگانی است که در رژیم غذایی بسیاری از مردم جهان، در میهمانی ها و جشن ها جایگاه ویژه ای دارد. چای سبز پرطرفدارترین و ارزان ترین نوشیدنی جهان پس از آب محسوب می شود. علاوه بر این آزمایشهای بسیاری که بر روی اثرات این گیاه انجام شده مشخص شده است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان فراوان دارای خواص بیشمار ضدسرطانی است.

یکی از مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز کاتچین ها می باشند. این نوع از آنتی اکسیدان ها قادر به از بین بردن رادیکال های آزادی هستند که حضورشان به سیستم DNA ضربه زده و منجر به سرطان، ایجاد لخته خون و تصلب شرایین می گردد. البته باید گفت که انواع انگورها، توت ها و شکلات های تیره حاوی چنین ترکیبات پرتوانی می باشند.

محققان چینی دریافته اند در میان خوراکی های ضد سرطانی، چای سبز حاوی بیشترین میزان مولکول های ضد سرطان است که کاتچین موجود در آن توانایی نابود کردن تومورها را از هر نوعی که باشند داراست.

آنان می گویند: کاتچین ها یک ویژگی خاص دارند و آن قابلیت حمله به تعداد زیادی از فرآیندهایی است که در پیشرفت سلول های سرطانی به کار گرفته می‌شوند. کاتچین بیشتر از هر ماده حاوی EGCG (اپگالوکاتچین گالت) است. این ماده توانایی نابود کردن تومورها از هر نوعی که باشند را دارد.

به گفته آنان زمانی که سلول های سرطانی برای تشکیل یک تومور کوچک رشد می‌کنند، به موازات رشد آنها، باید تغذیه شبکه عروق خونی کند شود تا بتوانند تکثیر کنند.

محققان می گویند: این همان مرحله ای است که آنژیوژن نامیده می‌شود. EGCG جلوی آنژیوژن را می‌گیرد، یعنی تشکیل یک شبکه خونی ضروری برای تشکیل و رشد هر نوع توموری را متوقف می‌کند.

اخیرا نیز ثابت شده است که این ماده در کاهش تومورهای پروستات موثر بوده است و استفاده از این نوع چای در کاهش توسعه انواع سرطان ها نظیر سرطان ریه، دهان، پانکراس، معده، سینه، پروستات و مری  موثر بوده است.

Specifically, on ios, the family library will allow the family to mobile spy software share movies, tv shows, and books
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *