نقش رازیانه در کاهش وزن

نقش رازیانه در کاهش وزن۱۰ آذر ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

رازیانه جزو آن دسته از گیاهان دارویی است که در طب سنتی دارای خواص بیشمار است و به عنوان نوشیدنی که می تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد. علاوه بر کاربرد آن در درمان چاقی حاوی بسیاری از مواد معدنی و مفیدی است که آن را به یک نوشیدنی عالی تبدیل کرده است. افشار اولین تولیدکننده عرقیات خراسان در این مقاله نقش رازیانه در کاهش وزن را بررسی کرده است.

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

 

رازیانه چه نقشی در کاهش وزن دارد؟

– سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن: رازیانه متابولیسم را تقویت و روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند. رازیانه علاوه بر داشتن پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A و C خواص دیگری نیز دارد که به کاهش وزن کمک می‌کند.
– گرسنگی را کاهش می‌دهد.
– خون را تصفیه می‌کند: باقی‌مانده ادرار را دفع می‌کند و مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.
– پاکسازی سموم: آب رازیانه به دفع سموم از طریق کلیه‌ها کمک می‌کند.
– تولید ملاتونین: ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوب بین ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود. این به آن معنا نیست که این ماده خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است: برای به دست آوردن نتیجه عالی از آب تصفیه‌شده استفاده کنید و دانه‌ها را تفت دهید تا خوشبو شود. با روزی یک یا ۲ لیوان شروع کنید، سپس میزان آن را با مشورت پزشک افزایش دهید.

مواد لازم : یک لیتر آب – ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه‌ها را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید. روش دوم: آب و دانه‌ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و روز بعد مصرف کنید.

چه میزان آب دانه رازیانه را باید در طول روز مصرف کنیم؟

اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود.

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

خواص درمانی عرق رازیانه برای خانم ها :
افشار تولیدکننده عرقیات مشهد: طبیعت آن گرم بوده و دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است .
مقدار مصرف : هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت ۴۰ روز.
عرق رازیانه در درمان تکمیلی دیسمنوره (قاعدگی دردناک)-آمنوره(قطع قاعدگی)- هایپر منوره (قاعدگی طولانی) و برای افزایش شیر نقش اساسی دارد .
تذکر : در صورت وجود قاعدگی طولانی مصرف عرق رازیانه در ایام پریود قطع میشود .
عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است. باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان میشود . در واقع در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد. افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان است. در درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی دارد . و مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد میشود .
در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان بسیار موثر است. عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است. در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب میشود . در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

For the https://order-essay-online.net/ complete review, follow this link
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *