ماسک گیاهی ضدپیری

ماسک گیاهی ضدپیری۹ آبان ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

امروزه بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی که در سراسر جهان تولید می شود بر پایه گیاهان دارویی و طبیعی است. استفاده از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی و انواع کرم ها و لوسیون ها یکی از راحت ترین و ساده ترین روش ها برای پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک در صورت است. در این مقاله این گیاهان را به شما معرفی می کنیم.
لوسیون خانگی ضدپیری
برای تهیه این لوسیون خانگی ضدپیری باید از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و کرم‌های درمان‌کننده چین و چروک استفاده می‌شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.
چروک درمانی با حمام گیاهی
یکی دیگر از روش‌های درمان چین و چروک‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید ۳ لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید. استفاده از این حمام گیاهی ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروک‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با ۴ لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قراردهید تا از این ۴ لیوان تنها ۲ لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و حمام کنید.
با عصاره رازیانه جوان شوید
عصاره رازیانه اگر چه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری‌ها خریداری کنید و ۳ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ لیوان آب جوش، دم کنید. پس از آن‌که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید. سپس اجازه دهید که عصاره به‌دست آمده از رازیانه خنک شود. پارچه‌ای نخی و سفید رنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هر‌گاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید. عصاره رازیانه کمک می‌کند پوستی جوان و با نشاط و بدون چروک داشته باشید.
لوسیون گل ختمی و درمان خشکی پوست
خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که به بروز چین و چروک در سطح پوست منجر می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک‌های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروک‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در ۲ لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم‌ها و مواد آرایشی از صورتتان روی پوستتان بزنید. این لوسیون علاوه‌بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک درصورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

Paper by fiftythree provides an unlimited canvas for users to experiment, sketch, draw, outline, write, or watercolor using just a finger writing essay questions or stylus
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *