سفید کردن پوست سبزه به کمک ماسک های گیاهی

سفید کردن پوست سبزه به کمک ماسک های گیاهی۵ شهریور ۱۳۹۶

سفيد كردن پوست سبزه

سفید کردن پوست سبزه به کمک ماسک های گیاهی از بهترین روش های سفید کردن پوست است که در آن ضرری برای پوست وجود ندارد و نهایت آن این است که برای پوست شما جواب نمی دهد. در این مقاله انواع ماسک های گیاهی برای پوست را معرفی میکنیم. با عرقیات گیاهی افشار باشید.

۱. آب لیمو

آب لیمو یکی از بهترین روش های طبیعی برای سفید کردن پوست سبزه است. با کمک آبلیمو پوست مقداری روشن می شود اما شما در مدت زمان کوتاهی شاهد روشن شدن پوست صورت خود خواهید بود.

 

۲. ماسک گیاهی خمیر بادام

از ماسک خمیر بادام می توانید برای سفید کردن پوست و پاک سازی پوست صورت خود استفاده کنید.

مواد لازم

  • بادام : ۶ عدد
  • شیر : به میزان لازم

روش تهیه ماسک

ابتدا شش عدد بادام را از شب قبل درون مقداری آب خیس کنید سپس بادام ها را آسیاب و یا خرد نمایید و مقداری شیر به بادام های آسیاب شده اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شوند سپس ماسک خمیر بادام را به مدت یک شب روی پوست صورت و یا گردن خود قرار دهید و صبح روز بعد پوست خود را با کمک آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه ایده آل ابتدا این ماسک را به مدت چند هفته و هر روز روی پوست تان قرار دهید سپس هفته ای دو بار از ماسک خمیر بادام استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

۳. ماسک سفیده تخم مرغ

از ماسک سفیده تخم مرغ برای روشن کردن پوست و از بین بردن جوش های صورت استفاده می شود. ابتدا یک سفیده تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن سفیده را هم بزنید تا کف کند سپس سفیده تخم مرغ را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمی آب ولرم بشویید.

۴. ماسک نشاسته و عسل

ماسک نشاسته از انواع ماسک های گیاهی ساده برای روشن کردن پوست صورت است. برای تهیه این ماسک خانگی ابتدا یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق غذاخوری پودر نشاسته مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

 

۵. ماسک پرتقال

پرتقال دارای خواص سفید کننده برای پوست صورت است و شما می توانید از این ماسک مفید برای روشن کردن پوست صورت خود استفاده کنید.

ماسک پرتقال و زردچوبه

دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقداری پودر زردچوبه در ظرفی مناسب مخلوط کنید سپس خمیر بدست آمده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای سفید شدن پوست سبزه این ماسک طبیعی به مدت یک شب روی پوست شما بماند سپس صبح روز بعد صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

 

سفید کردن پوست صورت با ماسک پوست پرتقال و ماست

ابتدا پوست پرتقال را خشک و پودر کنید سپس یک قاشق غذاخوری ماست ساده و کم چرب را با یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست تان را با کمک آب سرد بشویید از این ماسک به مدت یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

۶. ژل آلوئه ورا

لایه های بیرونی از برگ های آلوئه ورا را برش بزنید سپس برشی ضخیم از ژله آلوئه ورا را جدا کنید و ژل را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت پوست صورتتان را با کمک آب بشویید. از این روش برای سفید کردن پوست سبزه به مدت حداقل دو بار در روز و به مدت دو هفته استفاده کنید.

 

Facebooktwitterby feather
برچسب ها: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *