هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی اردیبهشت ماه ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود

هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی اردیبهشت ماه ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود۸ آذر ۱۳۹۶

هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی

هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی اردیبهشت‌ماه ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گیاهان دارویی افشار، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط در شیراز  برگزار می‌شود.

محورهای اصلی هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی  صنعت و اقتصاد؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی؛ کشاورزی و منابع طبیعی و نیز علوم پایه است.

محور صنعت و اقتصاد شامل بازرگانی گیاهان دارویی و فراورده‌های آن‌ها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات باکیفیت، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی می‌شود.

طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی، فرمولاسیون و کنترل موضوعات تحت نظر محور داروسازی، پزشکی و دامپزشکی است.

محور کشاورزی و منابع طبیعی شامل موضوعاتی چون اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیوتکنولوژی، کشت و زراعت، فراوری اولیه پس از برداشت   مکانیزاسیون و نیز تکنولوژی بذر خواهد بود.

همچنین محور علوم پایه از موضوعاتی چون گیاه‌شناسی، فیتوشیمی، بیوشیمی، ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی تشکیل می‌شود.

دریافت خلاصه مقالات هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی  از ۱۵ مردادماه ۹۶ آغازشده و تا ۱۵ اسفندماه این سال ادامه دارد. نتایج داوری این مقالات ۲۸ اسفندماه ۹۶ در سایت اعلام خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام نویسندگان مقالات پذیرفته‌شده ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ خواهد بود. برنامه این کنگره ۵ اردیبهشت‌ماه در سایت اعلام می‌شود و افتتاحیه و شروع کارگاه‌ها در ۲۲ همین ماه برگزار خواهد شد.

اعضا کمیته‌های این کنگره را اساتید دانشگاه، اعضا شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌دهند.

هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی ۲۲  الی ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در مجموعه فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز  برگزار می‌شود.

Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *