ضرورت آموزش طب سنتی به پزشکان طب کلاسیک

ضرورت آموزش طب سنتی به پزشکان طب کلاسیک۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در برخی موارد طب جدید پیشرفت چشمگیری داشته است مانند جراحی‌ها که اعمال تکنیکی و تخصصی است اما در برخی بخش‌ها خودشان یاری می‌طلبند که طب سنتی در اینگونه بخش ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی گفت: مثلاً در بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، ام‌اس، موتیلیوم، آلوپسیا, سندرم‌ شوگرن, سندرم بهجت؛ بر این اساس کتاب‌های ما در طب جدید در خصوص ریشه شروع این بیماری‌ها می‌گوید که ناشناخته است و در خصوص درمان می‌گوید: “فقط بیماری را مدیریت می‌کنیم و درمانی وجود ندارد” ولی در طب سنتی هم پیشگیری دقیق و ۱۰۰ درصد وجود دارد و هم درمان دقیق و ۱۰۰ درصد امکان‌پذیر است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: طب جدید در بیماری‌هایی مانند دیابت, فشارخون و بیماری‌های خودایمنی درخواست کمک می‌کند و این پتانسیل را ما در طب سنتی اسلامی خود داریم.

اکبری با مطرح کردن این سؤال چرا یک فوق‌تخصص غدد نداریم که وارد طب سنتی شده باشد؟ زیرا اصلاً پروسه‌ای برای این کار تعریف نشده است، ادامه داد: چین در یک پروسه زمانی از ۱۹۴۹ تا هم اکنون حدود ۷۰ سال توانسته کاری کند که تا در تمام دنیا جایی نباشد که چین را با طب سوزنی نشناسد، پس چرا ما نکنیم؟

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: طبابت ما یک کار تبلیغی هم برای دین اسلام است چون به بیمار می‌گوییم که مثلاً شما را بر اساس روایتی از امام صادق(ع ) درمان کردیم. بنابراین باید برنامه ریزی کنیم مثلاً تا ۲۰ سال آینده بگوییم نصف درمان‌ها را بدهیم به طب سنتی انجام دهد.

اکبری خاطرنشان کرد: پزشک‌های موجود در کشور سرمایه عظیمی هستند که می‌توان با چند واحد خیلی ساده دانشگاهی آنها را با طب سنتی آشنا کرد، بعد راه باز می‌شود. به هر حال پزشکان ایرانی باهوش و بااستعداد هستند.

The team at 6wunderkinder did themselves a solid by shifting away from wunderkit and how to track a cell phone without installing software going back to their roots
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *