افتتاح نخستین موزه گیاهان ایران

افتتاح نخستین موزه گیاهان ایران۱۸ اسفند ۱۳۹۳

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در آیین گشایش نخستین موزه گیاهان ایران با بیان اینکه این مجموعه ۸۵۰ متر مربع مساحت دارد گفت: مصالح بکار رفته درساخت این بنا همگی طبیعی هستند تا با عنوان موزه گیاهان همخوانی داشته باشد.

خلیل راحتی با اشاره به اینکه ۶۰۰ گونه گیاهی از هشت هزار گونه گیاهی موجود در کشور در موزه گیاهان ایران به نمایش گذاشته شده افزود: این موزه با هدف آشنایی مردم با انواع گیاهان دارویی و زینتی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت موزه گیاهان ایران ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده گفت: گونه های گیاهی به نمایش درآمده دراین موزه در مدت زمان دو سال جمع آوری شده اند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در گذشته انتظار مردم از شهرداری ارائه خدمات شهری بود افزود: امروزه خدمت رسانی در حوزه زیباسازی و بهسازی شهر از جمله مهم ترین مطالبات شهروندان از شهرداری تهران است.

وی با اشاره به اینکه موزه گیاهان ایران نیز در راستای توجه به طبیعت و خواست مردم بنا شده است گفت: در این موزه برای آشنایی مردم با گیاهان سمینارها و کنفرانس های علمی نیز با هدف اشاعه فرهنگ گیاه شناسی برگزار خواهد شد.

به گفته راحتی شناخت و حفظ ژنوم گیاهی کشور به عنوان اصلی ترین منبع تولید غذا، اکسیژن، دارو، اشاعه و توسعه فرهنگ، شناخت گیاهان و کاربردهای آنها در بین عامه مردم، آموزش علم گیاه شناسی و ایجاد مرکز ارتباطی برای تبادل اطلاعات با سایر مراکز مشابه از جمله اهداف راه اندازی موزه گیاهان ایران است.

Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *