درمان های خانگی پوسیدگی دندان را بشناسید

درمان های خانگی پوسیدگی دندان را بشناسید۴ بهمن ۱۳۹۷

دندان

دندان ها از بافت‌هایی با درجه سختی‌های گوناگون ساخته شده‌اند، پوسیدگی دندان به علت عفونت باکتریایی رخ می‌دهد و موجب تخریب بافت‌های سخت در دندان می‌شود، برای درمان پوسیدگی دندان با ما همراه باشید.

پوسیدگی دندان و حفره‌های آن یکی از رایج‌ترین مشکلات بهداشتی دهان در جهان می‌باشد که اغلب کودکان، نوجوانا و بزرگسالان گرفتار آن هستند, اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، سبب دندان درد شدید، عفونت دندان و حتی از بین رفتن دندان می‌شود.

 

علائم و نشانه‌های پوسیدگی دندان بسته به نوع و شدن آن متفاوت است اما بعضی از علائم رایج آن عبارت‌اند از درد دندان، حساسیت دندان، درد شدید دندان هنگام خوردن یا نوشیدن، سوراخ در بین دندان و لکه‌های سیاه و قهوه‌ای روی سطح دندان اشاره کرد.

بعضی از عواملی که می‌توانند پوسیدگی و سوراخ شدن دندان را افزایش دهند عبارت‌اند از چسبیدن مواد غذایی به مدت طولانی روی دندان‌ها، دود سیگار یا مشروبات الکی، بهداشت ضعیف دندان، خشکی دهان، اختلالات خوردن مانند آنورکسیا و بیلیمی می‌تواند اشار نمود.

اولین گام برای درمان پوسیدگی دندان شستن دندان‌های در هنگام صبح می‌باشد و مسواک زدن مرتب است، برای شما چند روش خانگی برای رفع پوسیدگی دندان آورده‌ایم.

نمک

نمک می‌تواند برای درمان پوسیدگی دندان به علت خواصیت آنتی سپتیک و ضد باکتری مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد و عفونت را از بین ببرد و مانع از رشد باکتری‌ها در دهان شود.

  • ۱ قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و سپس به مدت ۱ دقیقه در دهان خود تکان دهید، این روش درمان پوسیدگی دندان را ۳ بار در روز انجام دهید تا درد شما فروکش کند
  • روش دیگر برای رفع پوسیدگی دندان نصف قاشق چای خوری نمک و روغن خردل یا آب لیمو را با هم مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه این مخلوط را روی دندان آسیب دیده ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشورید، این کار را ۲ بار در روز برای کشتن باکتری‌ها انجام دهید

روغن

روغن یک روش سنتی و قدیمی برای رفع پوسیدگی دندان، حفره‌ها و همچنین خونریزی لثه و بوی بدن دهان می‌باشد زیرا سبب پاکسازی دهان از هرگونه باکتری‌های مضر می‌شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد را درون دهان خود قرار دهید
  • حدود ۲۰ دقیقه درون دهان خود تکان دهید
  • سپس روغن کنجد را به بیرون تف کنید
  • حال دهان خود را با آب گرم بشورید
  • برای درمان پوسیدگی دندان این کار را روزانه در هنگام صبح با معده خالی انجام دهید
  • همچنین می‌توانید از روغن آفتابگردان یا نارگیل استفاده کنید

سیر

سیر دارای خواص آنتی باکتریال و خواص آنتی بیوتیکی است که برای پوسیدگی دندان و حفرهای آن توصیه می‌شود، همچنین سبب سالم ماندن دندان‌های شما می‌شود.

  • برای درمان پوسیدگی دندان ۴ حبه سیر را خرد کنید و یک چهارم قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید و سپس بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه دهان خود را با آب یا دهان شویه بشورید، این کار رادو بار در روز برای چند هفته برای رفع پوسیدگی دندان انجام دهید
  • همچنین خوردن سیر خام به طور مؤثر می‌تواند نتایج موثری داشته باشد

 شیرین بیان

براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی محصولات شیمیایی آمریکا، ریشه شیرین بیان ممکن است به حفظ سلامت دندان کمک کند زیرا دارای دو ترکیب مؤثر آنتی باکتریالی به نام لریکریکدین و لیزریوسفلاوان است که می توادن با جلوگیری از رشد باکتری‌های به درمان پوسیدگی دندانها کمک کند

  • پودر ریشه شیرین بیان را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس دهان خود را با آن بشورید

 زردچوبه

در علم آیورودا، زردچوبه اغلب برای تأمین آرامش درد دندان استفاده می‌شد، زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد التهابی است که به حفظ سلامتی لثه‌ها و درمان پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

  • مقداری پودر زردچوبه را بر روی دندان‌های آسیب دیده خود اعمال کنید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشورید
  • روش دیگر برای رفع پوسیدگی دندان مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه با مقداری روغن خردل مخلوط کنید و سپس با آن دندان خود را ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه مخلوط را به بیرون تف کنید و دهان خود را با آب گرم بشورید، این روش درمان پوسیدگی دندان را ۲ بار در روز تکرار کنید

 

Facebooktwitterby feather
برچسب ها: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *