تاج خروس ۳ برابر شیر کلسیم دارد

تاج خروس ۳ برابر شیر کلسیم دارد۲۲ مرداد ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

گیاهی است با بیش از ۶۰ گونه و به رنگ های مختلف. مردم در سراسر جهان از این گیاه برای حفظ سلامت استفاده می کنند. تاج خروس ۳ برابر شیر کلسیم دارد و غنی از آهن و پروتئین است.

گیاه تاج‌خروس عضو خانواده گیاهان گل‌دار تاج‌خروسیان است که شامل چغندر، اسفناج و کینوا می‌شود. وجه مشخصه این خانواده سرعت‌بالای رشد و طبیعت رقابتی آن‌ها است.

 

فواید گیاه تاج خروس

تکمیل منبع پروتئین: متناسب باکیفیت این گیاه متشکل از ۱۳ تا ۱۹ درصد پروتئین است که از پروتئین‌های موجود در غلات ماند برنج، ذرت و گندم‌سیاه بیشتر است. این پروتئین همچنین حاوی تمامی هشت آمینواسید ضروری است که این گیاه را به منبع خوبی برای تأمین پروتئین برای گیاهخواران بدل کرده است.

فایده برای قلب و عروق: روغن تاج‌خروس برای مبتلایان به بیماری شریان‌های کرونری مفید است. همچنین در درمان تصلب شرایین یا باریک شدن شریان‌ها نیز مؤثر است.

سرشار از فیبر غذایی: یک فنجان گیاه تاج خروس پخته شده ۵ گرم فیبر غذایی دارد یا ۲۱ درصد نیاز روزانه ما را تأمین می‌کند. بخش اعظم این فیبر غیر قابل حل هستند که سالم و دست نخورده از روده‌ها عبور کرده و تأثیری ضد یبوستی دارد. همچنین حاوی فیبر حلال نیز می‌باشد که علاوه بر جذب آب و کاهش هضم از مزایای کاهش کلسترول نیز برخوردار است. بنابراین منبع مناسبی برای رژیم غذایی کاهش وزن است.

انبوهی از مواد معدنی: یک فنجان گیاه تاج خروس پخته شده ۲۹ درصد آهن، ۴۰ درصد منیزیم، ۳۶ درصد فسفر و ۱۰۵ درصد منیزیم بدن را تأمین می‌کند. همچنین حاوی مقدار بسیاری کلسیم، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است. در عوض فاقد بخش اعظم ویتامین‌ها به استثنای ویتامین B6 و فولیک اسید است.

 

خواص درمانی

  • سرشار از ویتامین A،B،K،C، فولات و ریبوفلاوین
  • سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، منیزیم، فسفر و منگنز
  • مصرف منظم آن میزان کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از سفیدشدن زودهنگام مو
  • تقویت کننده بینایی
  • رفع کم خونی
  • برای درمان زخم دهان، با دم کرده تاج خروس غرغره کنید.
  • فیبر و اسید آمینه آن نقش موثری در درمان سرطان دارد.

 

طریقه مصرف :

 ۵۰ تا ۶۰ گرم گل تاج خروسی را در یک لیتر آب جوشانده و آب آن را کم کم میل کنید.

Com/brian-osborne/school-technology-importa b https://writemyessay4me.org/ 6228480
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *